Centrum Motoryzacji

„Kto nie zna celu, nie znajdzie drogi". Jeśli poznasz cel firmy Seydak, to znaczy, że znalazłeś właściwą drogę. Będziemy Cię inspirować do kompleksowych usług pod hasłem "Wszystko z jednej ręki". Zespół Seydak oczekuje na wizytę.

Kontrola ustawienia geometrii kół na przyrządzie GeoTest 60

GeoTest 60 jest komputerowym przyrządem do kontroli geometrii ustawienia kół samochodów posiadających obręcze w zakresie średnic od 12" do 26". Dzięki m.in. zastosowaniu komputera i kamer CCD uzyskiwane wyniki są bardzo precyzyjne i powtarzalne. Przyrząd ten nadaje się do kontroli i pomiarów geometrii kół samochodów osobowych oraz tzw. miniwanów, a także samochodów dostawczych (np. busów). Urządzenie przeznaczone jest do pracy czterema zespołami pomiarowymi i umożliwia ustawienie kół pojazdów względem geometrycznej osi jazdy.

Podstawowe cechy urządzenia:

  • 8 kamer CCD do pomiaru kątów poziomych;
  • 30.000 pojazdów w bazie danych;
  • Możliwość aktualizowania bazy danych pojazdów z płyty CD, łatwość wprowadzania własnych wpisów oraz edycja istniejących rekordów;
  • Nowy, przyjemny dla oka interfejs graficzny;
  • Cztery opcje kompensacji bicia koła:
    • tradycyjna (z podnoszeniem pojazdu),
    • z przetaczaniem pojazdu,
    • kompensacja pojedynczego koła,
    • bez kompensacji (dla zacisków bezkompensacyjnych),
  • trzy sposoby wyświetlania wyników pomiarów:
    • stopnie i minuty,
    • stopnie i setne części stopnia,
    • milimetry.

Dzięki użyciu kamer CCD oraz komputera, wyniki pomiarów uzyskiwane za pomocą GeoTest 60 są wyjątkowo dokładne i powtarzalne. Przyrząd znajduje zastosowanie w pomiarze geometrii samochodów osobowych i dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 tony. Używając dołączonego oprogramowania można zmierzyć następujące parametry:

  • kątów pochylenia kół przednich,
  • kątów pochylenia kół tylnych,
  • kątów pochylenia osi sworzni zwrotnic,
  • kątów wyprzedzenia osi sworzni zwrotnic,
  • zbieżności całkowitej kół tylnych,
  • zbieżności indywidualnej kół tylnych,
  • zbieżności indywidualnej kół przednich,
  • zbieżności całkowitej kół przednich,
  • przesunięcia kół przednich,
  • przesunięcia kół tylnych,
  • różnicy rozstawu kół,
  • odchylenia geometrycznej osi jazdy od osi symetrii,
  • różnicy kątów skrętu kół przy skręcie o 20°,
  • maksymalnych kątów skrętu kół,
  • przesunięcia bocznego,
  • przesunięcia osi kół,
  • nierównoległości osi kół.